Řečeno upřímně, nevím, co člověka nutí neustále hledět na mobilní telefon nebo tablet i mezi ostatními lidmi. Nikdo mi nevysvětlí, že vše se dá řešit až doma, na pevném internetu. Ale to zde nebudeme rozebírat. Je to každého osobní věc.
Bezdrátový internet nejprve testoval Dopravní společnost Zlín-Otrokovice. Jak jsem však zjistil byl to prý reklamní počin jisté firmy. Po nějaké chvíli to celé zaniklo a dle nejnovějších zpráv se zatím o obnově neuvažuje.
Zato město Brno v prostředcích městské hromadné dopravy Wi-Fi má. Začalo se s tím v únoru letošního roku (2019). Po testovací době se usídlil signál všude, ale místo pochval přišly stížnosti na jeho omezení. Totiž právě pro toto omezení bylo připojení takřka k ničemu. Vedení se tedy rozhodlo toto omezení zrušit. Ale jak se dozvíme od uživatelů, je to celé pomalé. Takže opět k ničemu? Nu, k ničemu, odpovědný člověk prohlásil, že to celé bylo určeno především pro komunikaci pasažéra s dopravním podnikem. Ostatní weby se prohlížet také mohly, ale prostě priorita byla celá MHD. Tak to asi reptalové nevěděli.
V Ostravě se s tím nemažou, tam nemají datový limit vůbec žádný. Ale zase je to omezeno časově, totiž jen na patnáct minut. Což je na velikost Ostravy sakra málo. Přesto jsem četl na více serverech, že se tam budou rušit papírové jízdenky a platit se bude digitálně. Ani si to raději nepředstavuji. Mimochodem, mimo téma, pod článkem není jediný plusový komentář, každý jen na zrušení klasických papírových jízdenek nadává.
Domnívám se, že to Wi-Fi ve vozech MHD je stejně zbytečné. Kdekdo už si platí paušál a ví kolik dat ještě může odčerpat, než narazí na FUP. Takže se mu asi ani nevyplatí přepínat se ze sítě do sítě.
Docela by mne zajímalo, čím si bude dopravce kompenzovat cenu celé operace. Asi to zaplatí ti, co mají mobil jen na volání a SMS. Ale co, každou zbytečnost někdo zaplatit musí.